توصیه‌های بهداشتی در مقابله با کرونا ویروس جدید

توصیه‌های بهداشتی در مقابله با کرونا ویروس جدید

اسفند 4, 1398

بر اساس اطلاعات فعلی، راه‌های انتقال کوروناویروس جدید؛ عامل بیماری COVID-19 همانند سایر کوروناویروس ها و ویروس آنفلوانزا است؛ یعنی از تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطرات تنفسی (عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی)،  بنابراین استفاده از ماسک برای فرد بیمار و شستشوی مکرر دست‌ها راه‌های مهم پیشگیری محسوب می‌شوند.

مرتباً دستان خود را بشویید

دستان خود را مرتباً با صابون و آب بشویید یا اگر دستانتان به وضوح کثیف نیست، از مالش دست با مواد ضد عفونی کننده دارای الکل استفاده کنید.

چرا؟ شستن دستان خود با آب و صابون یا استفاده از مالش دست با مواد دارای الکل باعث از بین رفتن ویروس در صورت وجود روی دستان شما می‌شود.

رعایت بهداشت فردی در هنگام عطسه و یا سرفه کردن

هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال کاغذی بپوشانید – بلافاصله دستمال کاغذی را درون سطل بسته رها کنید و دستان خود را با آب و صابون و یا مواد ضد عفونی کننده دارای الکل تمیز کنید.

چرا؟ پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه و عطسه از شیوع میکروب و ویروس جلوگیری می‌کند. اگر به دستان خود عطسه کرده یا سرفه کنید، ممکن است اشیاء یا افرادی را که لمس می‌کنید را آلوده نمایید. بنابراین حتماً دست خود را به روش صحیح شوستشو و ضدعفونی کنید.

حفظ فاصله فردی

حداقل 1 متر (3 فوت) فاصله بین خود و سایر افراد بخصوص افرادی که سرفه و یا عطسه می‌کنید و تب دارید را حفظ کنید.

چرا؟ وقتی شخصی که به یک بیماری تنفسی آلوده است ، مانند 2019-nCoV ، سرفه یا عطسه ، قطرات کوچک حاوی ویروس را ایجاد می‌کند. اگر خیلی نزدیک به آنها هستید، ویروس می‌تواند از طریق سیستم تنفس،  وارد بدن شما گردد.

از لمس چشم ، بینی و دهان خودداری کنید

چرا؟ دست بسیاری از سطوح آلوده به ویروس را لمس می‌کند. اگر با دستان آلوده به چشم ، بینی یا دهان خود دست بزنید، می‌توانید ویروس را از آلوده به خود انتقال دهید.

 اگر تب ، سرفه و مشکل در تنفس دارید ، سریعاً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید!!!

چرا؟ هر وقت تب، سرفه و مشکل در تنفس دارید لازم است سریعاً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید، زیرا این ممکن است به دلیل عفونت تنفسی یا وضعیت جدی دیگر باشد. علائم تنفسی با تب می‌تواند علل مختلفی داشته باشد و بسته به تاریخچه و شرایط سفر شخصی شما، 2019-nCoV می تواند یکی از این موارد باشد. دارا بودن این علائم را جدی بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!