ملاحظات توانبخشی برای افراد پس از بهبودی از CoVID-19

ملاحظات توانبخشی برای افراد پس از بهبودی از CoVID-19

آبان 9, 1399

برای بیمارانی که علائم شدید COVID-19 را تجربه کرده و در حال حاضر دیگر نیازی به دستگاه‌های تنفس مصنوعی ندارند، رهایی از بخش مراقبت‌های ویژه موفقیت بزرگی است. اما برای برخی از افراد، بهبودی از این ویروس، تازه آغاز شده است.

شان اسمیت، MD ، استادیار طب فیزیکی و توانبخشی در دانشکده پزشکی میشیگان می‌گوید: “بیمارانی که از COVID-19 بهبود می‌یابند، عوارض جانبی منفی دیگری نیز را از بابت ابتلا به این ویروس دارند، مواردی که بسیار پیچیده هستند.”

بیماران مبتلا به CoVID-19 یا افرادی که از بیماری کرونا رهایی پیدا کرده‌اند، احتمالاً در طول بستری در بیمارستان و یا بلافاصله پس از مرخصی و یا بهبودی، نیاز به توانبخشی خواهند داشت. اطلاعات کافی درخصوص رعایت موارد ایمنی و کارایی توصیه‌های حال حاضر وجود ندارد.

از آنجایی تعداد بیماران پس از CoVID-19 به سرعت افزایش می‌یابد، متخصصان حوزه سلامت و  بهداشت نمی‌توانند منتظر آزمایش‌های کنترل شده تصادفی منتشره باشند تا نتایج این مداخلات توانبخشی را در روند روزانه افراد بررسی و مشاهده نمایند. از این رو سازمان بهداشت جهانی توصیه‌های موقتی را برای توان بخشی برای بیماران پس از بیمارستان ارائه داده است.

توصیه‌های آموزش زیر با هدف آگاهی بخشی به این دسته از افراد بوده که جزئیات توانبخشی پس از بهبودی از بیماری کووید19 را توضیح می‌دهد و برای کمک به شما یا کسی که می‌شناسید بسیار موثر می‌باشد. مواردی همچون؛ نفس کشیدن صحیح، رژیم غذایی مناسب و بهداشت روانی که با رعایت آنها می‌توانید روند بازیابی سلامت در منزل خود را مدیریت کنید که در بهبودی بعد از CoVID-19 به شما کمک می‌کند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!