تایید صلاحیت آزمایشگاه پیوند
در مهارت‌آزمایی کشوری تشخیص ملکولی آنفلوانزا

تایید صلاحیت آزمایشگاه پیوند
در مهارت‌آزمایی کشوری تشخیص ملکولی آنفلوانزا

تیر 31, 1401

بر مبنای ابلاغ وزارت بهداشت، کلیه آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی دولتی و خصوصی برای پذیرش و انجام آزمایش تشخیص ملکولی آنفلوانزا باید تایید معاونت‌های درمان دانشگاههای علوم پزشکی در ارتباط با رعایت استانداردهای تضمین کیفت و امنیت و ایمنی زیستی را دریافت کرده و صلاحیت فنی آنها بوسیله آزمایشگاه مرجع سلامت احراز شود.

لذا با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص بیماری آنفلوانزا در پاییز و زمستان هر سال، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم جهت این مهم، از اواسط سه‌ماهه اول سال جاری آمادگی آزمایشگاه‌های مرجع استان را جهت شرکت در برنامه مهارت‌آزمایی کشوری را دریافت و اقدام به انجام ارزیابی صلاحیت فنی داوطلبان نموده است.

آزمایشگاه تشخیص طبی و تخصصی پیوند بعنوان آزمایشگاه مرجع در تشخیص بالینی بیماری‌ها در خردادماه سال 1401  در پنل مهارت‌آزمایی تشخیص ملکولی بیماری آنفوانزا به روش Real Time PCR شرکت و طی نتیجه اعلامی در تاریخ 26 تیرماه موفق به کسب صلاحیت فنی انجام آزمایش ملکولی آنفلوانزا گردیده است.

آزمایشگاه پیوند پس از دریافت نمونه‌های مجهول سازمان، طی بازه زمانی معین (30ساعت) از سوی مراجع ذی‌صلاح و با استفاده از کیت‌های تشخیص ملکولی شرکت دانش بنیان پژوهش و توسعه امیرپیوند اقدام به انجام آزمایش و گزارش نتایج نمونه‌ها در کمتر از 24 ساعت شد.

از انجایی پاسخ‌دهی دقیق و  زود هنگام در شناسایی سریع بیماران که منجر به شروع اقدامات درمانی مناسب و به موقع می‌شود، از مهم‌ترین اولویت‌های این آزمایشگاه می‌باشد، مسئولین و مدیران آزمایشگاه تشخیص طبی و تخصصی پیوند همواره متعهد به حفظ استانداردهای ملی و بین‌المللی در ارایه خدمت به مراجعین محترم هستند.

صلاحیت فنی انجام آزمایش ملکولی انفلوانزا آزمایشگاه پیوند
صلاحیت فنی انجام آزمایش ملکولی انفلوانزا آزمایشگاه پیوند

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!