۲۴ الی ۳۰ فروردین، هفته علوم آزمایشگاهی

۲۴ الی ۳۰ فروردین، هفته علوم آزمایشگاهی

فروردین 23, 1400

در مواجهه با همه‌گیری بیماری COVID-19، متخصصان علوم آزمایشگاه پزشکی در پشت صحنه این نبرد جهانی، پاسخگویی به نیازهای هموطنان عزیز را در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در الویت کارهای خود قرار داده‌اند. این گروه از متخصصان مجرب و آموزش دیده، فداکاری و تعهد خود را نسبت به بیماران سراسر کشور نشان می دهند.

انجمن علوم آزمایشگاهی پزشکی به منظور ارتقا آگاهی و درک نقش متخصصان علوم آزمایشگاه پزشکی در سیستم مراقبت‌های بهداشتی، هفته‌ای را بنام هفته علوم آزمایشگاهی در آخر روزهای ماه فروردین تعیین کرده است. متخصصان حوزه علوم آزمایشگاه پزشکی تلاش می‌کنند تا اطلاعات مهمی را که به تصمیم‌گیری‌های پزشکی در مورد سلامتی ما کمک می کند را ارائه دهند. آنها نمونه‌ها را از هر قسمت از بدن – از سر تا پا – تهیه، آماده و تجزیه و تحلیل می‌کنند. هفته علوم آزمایشگاه پزشکی، هفته قابل توجهی برای علوم متخصصان آزمایشگاه پزشکی است زیرا فرصتی را برای تجلیل از موفقیت‌ها و تلاش‌های این جامعه پرتوان  و دلسوز را فراهم می‌نماید.

از زمان شروع همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، آزمایشگاه‌های خدمات تشخیصی از آزمایش‌های تخصصی و ملکولی بیماری COVID-19 برای کمک به مدیریت مراقبت از بیمار، روند حضور بیماران در مراکز درمانی و فعالیت درمان درون بیمارستان بیماران را پشتیبانی کرده‌اند. آنها آزمایشات تخصصی ملکولی را برای بیماران بستری در بیمارستان یا بیمارانی که به آزمایشگاههای پزشکی مراجعه می‌کنند را برای اطمینان از پیشگیری از عفونت ارائه می‌دهند و کارکنان بخش کنترل عفونت می‌توانند در مورد اقدامات احتیاطی مورد نیاز برای پذیرش هر بیمار تصمیمات روشنی را در اسرع وقت بگیرند.

کارکنان کلیه آزمایشگاه‌ها داوطلب کمک در هر کجا و در صورت لزوم بودند و توانایی آنها در قبول شرایط و تاب آوردن سختی‌ها به عنوان یک تیم برای پاسخگویی به خواسته های آزمایش ، یک کار اساسی است.

کارکنان آزمایشگاه‌ها از تیم نمونه‌برداری که اغلب مستقیماً با بیماران کار می‌کنند و در برابر تغییر منظم پروتکل ها و روش های موردنیاز برای حفظ امنیت خود و بیمارانشان را رعایت می‌کنند را شامل می‌شود تا دیگر اعضاء و پرسنل آزمایشگاهی که کارشان را در بخش‌های غیر کرونا در این مدت شلوغ ادامه داده و تمام تلاش خود را برای بهبود خدمات برای همه به کار می گیرند.

متخصصان علوم آزمایشگاه پزشکی نتایج دقیق و به موقع آزمایشات را برای کمک به تشخیص و درمان مسائل بهداشتی مانند سرطان ، بیماری‌های خود ایمنی ، دیابت و COVID-19 ارائه می‌دهند. در ایران این متخصصان مراقبت های بهداشتی روزانه بیش از یک میلیون آزمایش روتین، تخصصی و فوق تخصصی انجام می‌دهند و جان بی‌شماری را در طول راه کاری خود نجات می‌دهند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!