نمودار خطر COVID-19؛ تقسیم‌بندی فعالیتها از کم خطر تا پرخطر

نمودار خطر COVID-19؛ تقسیم‌بندی فعالیتها از کم خطر تا پرخطر

تیر 20, 1399

در نمودار جدیدی که از سوی انجمن پزشکی تگزاس منتشر شده است، فعالیت‌ها با توجه به میزان خطر بالقوه برای استفاده‌کنندگان از این خدمات، در زمان همه‌گیری بیماری COVID-19، رتبه بندی شده است، از باز کردن نامه ، تا بیرون آمدن و زدن بنزین در پمپ بنزین.

به گفته یکی از محققان این مرکز، این یک طرح کلی خوب است که باید از آن پیروی کنیم، اما ما باید با وجدان عمل کنیم و به خودمان این فرصت را بدهیم که مداخله کنیم و انتقال ویروس را در صورت امکان متوقف کنیم.

با انجام اموری از جمله انجام پرداخت‌های از راه دور و یا اگر پول نقدی پرداخت می‌کنید برای شستن و ضد عفونی کردن مکرر دستان خود وقت بگذارید. درست است که بسته به رطوب ، گرما و عوامل دیگر احتمال وجود آلودگی ویروسی در سطوح متغیر است، اما باید فرض كنیم كه حداقل برای مدت زمانی می تواند حضور داشته باشد.

انجام هر فعالیتی زمانی بیشتر خطرناک می‌شود که تعداد افراد بیشتری در کنار شما باشند، مانند مراجعه رستوارن‌ها ، حضور در سینما یا سالن‌های ورزشی. کارشناس شبکه بهداشت و درمان بر ضرورت استفاده از ماسک در اماکن و خودروهای عمومی به دلیل رعایت نشدن فاصله اجتماعی تاکید کرد. ویروس کرونا به راحتی از راه صحبت، عطسه و سرفه کردن منتقل می‌شود و تنها وسیله راحت و در دسترس برای جلوگیری از انتشار و ابتلا به آن ماسک است.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!