روز جهانی ایدز؛ پایان نابرابری ها، پایان ایدز

روز جهانی ایدز؛ پایان نابرابری ها، پایان ایدز

آذر 10, 1400

از سال ۱۹۸۸ به منظور افزایش بودجه‌ها و افزایش آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض‌ها به اول دسامبر هر سال روز جهانى ايدز اطلاق می‌گردد و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. هدف عمده از این کار این است که به عموم مردم یادآوری شود که  HIV از بین نرفته‌است و هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود.

با شروع پاندمی بیماری کووید ۱۹، فعالیت تشخیص و شناسایی ابتلاء به ایدز مانند سایر بیماری‌های سیستمیک با کاهش محسوسی مواجه شده است لذا برگزاری پویش‌ها و کارزارهای روز جهانی ایدز به منظور حمایت بیشتر از افزایش تاب آوری سازمانی مراکز ارائه‌ی خدمت بیماران مبتلا به اچ آی وی و خود بیماران یا افراد مشکوک به این بیماری در اولویت می‌باشد.

با توجه به این موارد، موضوع  روز جهانی ایدز سال 1400 با شعار “پایان نابرابری‌ها، پایان ایدزهمراه شده‌است.

طی سال‌های گذشته و امسال برنامه‌ریزی برای برگزاری کارزارهای روز جهانی ایدز صورت گرفته است. این کارزارها انعکاس‌دهنده تجربیات افرادی است که با اچ آی وی زندگی می‌کنند و یا از آن متاثر هستند ( محدود دسترسی به دارو و خدمات درمانی و مشکلات اقتصادی در طول اپیدمی کووید-19 ) و نیازهای آنان در جهت استمرار خدمات در شرایط بحرانی را منتقل نماید.

بدون اقدام جسورانه علیه نابرابری ها، جهان در خطر از دست دادن اهداف پایان دادن به ایدز تا سال 2030 و همچنین یک بیماری همه گیر طولانی مدت ویروس کرونا و یک بحران اجتماعی و اقتصادی مارپیچ است  اگرچه این تصور وجود دارد که در زمان بحرانی همانند بیماری کووید19 زمان مناسبی برای اولویت دادن به مقابله با بی عدالتی‌های اجتماعی نیست، اما واضح است که بدون انجام این کار نمی توان بر بیماری‌هایی همچون HIV فائق آمد.

سالهاست که از گزارش اولین موارد ایدز، HIV در جهان گذشته و تمام کشورها را تهدید می‌کند. امروزه، با توجه به بحران‌های پیش آمده در جهان، سازمان و کشورهای دنیا از اجرای تعهد مشترک برای پایان دادن به ایدز تا سال 2030 دور شده است، نه به دلیل فقدان دانش یا ابزاری برای غلبه بر ایدز، بلکه به دلیل مشکلات ساختاری که مانع از راه‌حل‌های اثبات شده برای پیشگیری و درمان HIV می‌شود.

شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از آزمایش‌های قابل انجام درخصوص تشخیص بیماری HIV اینجا کلیک نمایید. آزمایشگاه تشخیص وطبی و تخصصی پیوند همواره سعی بر آن داشته تا با فراهم آوردن امکانات مناسب و به موقع در شرایط همه‌گیری بیماری کووید 19 ارایه خدمات تشخیص ازمایشگاهی را برای عموم مردم جامعه در دسترس قرار دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص خدمات پذیرش غیرحضوری آزمایشگاه پیوند از طریق کلیک برروی دکمه زیر اقدام نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!