1 شهریور؛ روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک

1 شهریور؛ روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک

مرداد 31, 1402

هیچ چیز بالاتر و زیباتر از نجات زندگی دیگری نیست و یک پزشک مسئولیت زندگی دیگران را بر عهده دارد. چرا این حرفه ارزشمند را تحسین نکنیم؟

در ایران اول شهریورماه هر سال به مناسبت بزرگداشت ابن سینا، حکیم و پزشک سرآمد روزگاران، روز پزشک نامگذاری شده است. این روز به احترام و قدردانی از مشارکت و تعهد پزشکان در بهبود و حفظ سلامت جامعه اختصاص داده شده است. در این روز، مردم سپاس خود را به پزشکان بابت تلاش‌های بی‌وقفه، همدلانه و تعهد آن‌ها در نجات جان و ترویج سلامت بیان می‌کنند. اهميت این روز پزشك به خاطر خدمات بي‏قيمتي كه پزشكان به تشخيص بيماري‏ ها، درمان آنها و نجات جان انسان‏ها ارائه مي‏دهند.

هدف از برگزاری این روز، آگاهی‌بخشی درباره اهمیت مراقبت‌های بهداشتی است و تشویق مردم به تقدیر از تلاش‌های پزشکان در ترویج جامعه‌ای سالم است. امروزه فرآیند ارائه خدمات بهداشتی و مسئولیت آن در حال تغییر است. مراقبت بیمار-محور با پذیرش تغییرات جهانی و چرخش بیشتر این مسئولیت مقبولیت پیدا کرده بطوری که بیمار مسئولیت بزرگتری را در قبال سلامت خود به عهده می‌گیرد و در تصمیم گیری برای تشخیص و مدیریت بیماری شرکت دارد. پزشکان و مراکز آزمایشگاهی تشخیص طبی پذیرفتن این تغییر را پذیرفته و با همکارى سه گانة بيماران ، پزشكان  و مراکز تشخیص آزمایشگاهی و پاراكلينيكی کار تشخیص و درمان بیمار صورت می‌پذیرد.

ارتقاء ارتباطات، کلید اصلی در این مشارکت است، که شامل ارائه اطلاعات، پشتیبانی و آموزشی است. آزمایشگاه‌های تشخیص طبی ممکن است یک سهامدار کامل در همکاری سه‌جانبه نباشد، اما نقش حمایتی اصلی را در ارائه آن دار و .به عنوان یک بخشی از این خدمات، آزمایشگاه تشخیص طبی به صورت همکارانه، نیاز به انعطاف‌پذیری و ارایه خدمات در دسترس‌ بیشتر را دارد.

در این راستا آزمایشگاه تشخیص طبی و تخصصی پیوند ضمن گرامیداشت روز پزشک آماده خدمت رسانی و ارتقاء سطح تشخیص آزمایشگاهی در حوزه‌های آزمایش روتین و تخصصی از یک سو و ارایه خدمت رسانی متنوع، دقیق و سریع به مراجعین محترم می‌باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!