شعار و اهداف روز جهانی ایدز

شعار و اهداف روز جهانی ایدز

آذر 11, 1399

از سال ۱۹۸۸ به منظور افزایش بودجه‌ها و افزایش آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض‌ها به اول دسامبر هر سال روز جهانى ايدز اطلاق می‌گردد و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. هدف عمده از این کار این است که به عموم مردم یادآوری شود که  HIV از بین نرفته‌است و هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود. در کشور ما این مناسبت در طول یک هفته تحت عنوان هفته اطلاع رسانی ایدز معرفی گردیده است.

حذف انگ و تبعیض، توجه به عموم افراد جامعه جهت دریافت خدمات سلامت بر اساس رویکردهای عدالت محور، از کلیدهای اصلی مواجه به اپیدمی هایی از قبیل کووید ۱۹ و اچ آی وی است.

با توجه به این موارد، موضوع  روز جهانی ایدز امسال ؛ همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک، Global solidarity, shared responsibility نام گرفته است.

با توجه به اهمیت پیشگیری از بروز بیماری ایدز و بالا بردن اطلاعات عموم مردم هفته اطلاع رسانی ایدز از یازدهم لغایت هفدهم آذرماه 99 به شرح ذیل می‌باشد:

برای نخستین روز از این هفته، سه‌شنبه یازده آذرماه عنوان ” افزایش تاب آوری سازمانی و افزایش دسترسی به خدمات و اطلاعات در شرایط بحران” برگزیده شده است.

چهارشنبه دوازدهمم و پنچشنبه سیزدهم آذرماه نیز به ترتیب عناوین : “خانواده و اچ آی وی” و “رسانه و اچ آی وی” انتخاب شده است.

جوانان، نوجوانان و اچ آی وی” عنوان روز جمعه چهاردهم آذر ماه و “مسئولیت اجتماعی و اچ آی وی” عنوان شنبه 15 آذرماه و پنجمین روز از هفته اطلاع رسانی ایدز می‌باشد.

برای روزهای یک‌شنبه شانزدهم و دوشنبه هفدهم آذر نیز به ترتیب عناوین: “نقش سازمان ها و اچ آی وی” و “نگاه مثبت، زندگی مثبت” انتخاب شده است.

در سال 2020 برنامه‌ریزی برای برگزاری کارزارهای روز جهانی ایدز به منظور حمایت بیشتر در جهت افزایش تاب آوری سازمانی مراکز ارائه‌ی خدمات به بیماران مبتلا به اچ آی وی می‌باشد . این کارزارها انعکاس‌دهنده تجربیات افرادی است که با اچ آی وی زندگی می‌کنند و یا از آن متاثر هستند ( محدود دسترسی به دارو و خدمات درمانی و مشکلات اقتصادی در طول اپیدمی کووید-19 ) و نیازهای آنان در جهت استمرار خدمات در شرایط بحرانی را منتقل نماید.

شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از آزمایش‌های قابل انجام درخصوص تشخیص بیماری HIV اینجا کلیک و همچنین درخصوص خدمات ازمایشگاه تشخیص طبی و تخصصی پیوند در شرایط همه‌گیری بیماری CoVID-19 از طریق کلیک برروی دکمه زیر اقدام نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!