چه کسانی باید برای مقابله با ویروس کرونا از ماسک استفاده کنند؟

چه کسانی باید برای مقابله با ویروس کرونا از ماسک استفاده کنند؟

اسفند 7, 1398

آیا باید ماسک بزنم؟

طبق گفته متخصصین، ماسک‌های معمولی (حتی انواع فیلتردار) اثر کمی در پیشگیری از این بیماری دارند و ضرورتی بر استفاده تمام مردم از ماسک وجود ندارد و تنها افراد مبتلا به تب، آبریزش بینی و سایر علائم سرماخوردگی و افراد کادر درمان باید از ماسک استفاده کنند تا انتقال ویروس بین مبتلایان و افراد سالم کاهش ‌یابد، بنابراین نیازی نیست که همه مردم از ماسک استفاده کنند. ولیکن در صورت استفاده از این ماسک‌ها، لااقل هر دو سه ساعت یک بار آنها را تعویض نموده و بروشورهای ذیل را مطالعه نمایید.

سازمان بهداشت جهانی نیز استفاده از ماسک‌های صورت را به‌منظور محافظت از بیماری‌های تنفسی مانند کرونا ویروس‌ها برای افرادی که سالم هستند و حال آن‌ها خوب هست “توصیه نمی‌کند؛” این ارگان، توصیه می‌کند که استفاده از ماسک‌های صورت برای افرادی که علائم کرونا را نشان می‌دهند به‌منظور پیشگیری از گسترش این بیماری به دیگران، صورت گیرد همچنین استفاده از ماسکهای صورت برای کارکنان بهداشتی و افرادی که در یک مکان نزدیک (در خانه یا یک مرکز درمانی) از شخصی مراقبت می‌کنند، حیاتی و مهم است.

آیا  COVID-19 روی کودکان تأثیر می گذارد؟

این ویروس جدید است و گفته شده است که امکان دارد افراد در هر سنی به این ویروس آلوده شوند، اما تاکنون موارد نسبتاً کمی از COVID-19 در بین کودکان گزارش شده است. ویروس در موارد نادر کشنده است، و تاکنون بیشتر موارد منجر به مرگ در میان افراد پیرتر با بیماری‌های زمینه‌ای دیده شده است.  در خصوص کمک به کودکان برای مقابله با استرش شیوع کرونا ویروس مطالب ذیل را مطالعه نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!