نگاهی کلی بر علایم بیماری کووید19

نگاهی کلی بر علایم بیماری کووید19

مرداد 8, 1399

محققان کالج کینگ لندن معتقدند که می‌توان علائم بیماران مبتلا به کووید19 را در یکی از شش گروه؛ “مانند آنفولانزا” بدون تب ، “آنفلوانزا” با تب ، علائم گوارشی ، سطح شدید یک با خستگی ، سطح شدید دو با سردرگمی و سطح شدید سه همراه با علائم گوارشی و تب قرار داد.

این یافته‌ها پیامدهای مهمی در مدیریت بالینی بیماران مبتلا به Covid-19 را به همراه خواهد داشت. به گفته محققان نوع علائم ایجاد شده در هفته اول ابتلا بیماری کووید19 می تواند احتمال نیاز بیمار به مراقبت‌های پزشکی ویژه تر را تعیین کند.

۶ گروه علائم از کمترین تا بیشترین شدت عبارتند از:

  • سردرد، از دست دادن حس بویایی، درد عضلانی، سرفه، گلودرد، درد قفسه سینه، بدون تب.
  • سردرد، از دست دادن حس بویایی، سرفه، گلودرد، کوفتگی، تب، از دست دادن اشتها.
  • سردرد، از دست دادن حس بویایی، از دست دادن اشتها، اسهال، گلودرد، درد قفسه سینه، بدون سرفه.
  • سردرد، از دست دادن حس بویایی، سرفه، تب، کوفتگی، درد قفسه سینه، خستگی و بیحالی.
  • سردرد، از دست دادن حس بویایی، از دست دادن اشتها، سرفه، تب، کوفتگی، گلودرد، درد قفسه سینه، خستگی و بیحالی، سردرگمی و گیجی، درد عضلانی.
  • سردرد، از دست دادن حس بویایی، از دست دادن اشتها، سرفه، تب، کوفتگی، گلودرد، درد قفسه سینه، خستگی و بیحالی، سردرگمی و گیجی، درد عضلانی، تنگی نفس، اسهال، درد شکمی.

تمام بیمارانی که به کووید19 مبتلا شده‌اند سردرد و به دنبال آن  کاهش حس بویایی را تجربه کرده که در چند روز اول ابتلا رخ داده‌است.

محققان دریافتند 1.5٪ از افراد دارای علائم گروه 1 ، 4.4٪ از افراد دارای علائم گروه 2 و 3.3٪ از افراد دارای علائم گروه 3 نیاز به استفاده از دستگاه‌های کمک تنفسی دارند، این در حالی است که به ترتیب 8.8% ، 9.9٪ و 19.8٪ برای گروه 5،4 و 6 یعنی با درصد بالاتر نیاز به استفاده از سیستم‌های کمک تنفسی را دارند. همچنین تقریباً نیمی از بیماران در گروه 6، در مقایسه با 16٪ از بیماران دسته اول نیاز مبرم به بستری در بیمارستان و مراقب‌های ویژه پزشکی را دارند.

دکتر کارول سودر، سرپرست این تیم تحقیقات King’s College London اعلام میکند که این مطالعه، اهمیت نظارت بر علائم را در طول زمان را نشان می‌دهد که منجر به پیش‌بینی‌های دقیقتر در مورد پیشرفت بیماری و کسب نتایج درمانی بهتر می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!